Anpassad sökning

måndag 12 april 2010

Allvetande, allseénde och allkännare

Vi. Det är ett dumt begrepp. Det finns inget vi. Det betyder ingenting. Det finns ett Jag och det finns ett du. Jag kommer alltid bara vara ett Jag. Jag kommer aldrig bli mer än ett Jag.

Varför ska allting vara så fucked up när det kommer till en Jag och en Du? Varför kan det inte bara vara ett bra liv där man är den man är?.. Jag sitter här och predikar om livet. Om hur allting borde vara och inte vara. Men jag lever inte som jag predikar. Jag önskar mig ett vi, jag önskar mej ett oss. Jag vill hitta dendär, dendär som får mitt hjärta att dunka, dendär som får mig glad hur ledsen jag än var. Han, han som tycker om mig för den jag är.

Men jag tror inte jag kommer hitta honom. Jag kommer aldrig komma till ett vi.

Allt jag är, är jag

2 kommentarer:

  1. Du är du, precis, du är dig själv och detta är ju viktigt och värt. Vi lever våra liv i en värld som förvirrar och lurar oss, och de flesta människor försöker vara något annat men inte sig själva. Att vara sig själv är inte en vanlig sak!
    och du är verkligen en underbar tjej precis som du är, det tycker jag verkligen! Du verkar ha ett stort hjärta, och du är en sådan bra vän som kan lyssna och bry sig om andra, du är känslig och du är en person som kan fortfarande drömma, och detta är ju bra!
    ja, självklart ibland har du en dålig tid med något och du vill inte alls prata med någon, du verkar hata allt, men vem har inte det??? det händer för alla! men jag är ju säker att du bryr dig alltid om alla även när de verkar som du är trött på allt.
    Jag tycker att du är verkligen en stark tjej och du är värd mer än du tänker. Glöm inte det!
    Kram och lycka till i ditt liv, jag önskar dig det bästa!

    SvaraRadera
  2. men nu kanske är det dags att uppdatera bloggen... eller hur? ;) :)
    ha det så gott honey

    SvaraRadera